Monday, 7 May 2018

Igniting the Creative Spark

Hello Russia, how are you doing?
I was just checking out my google analytics and y'all are number one reading my blog...this week. Also Kenya fell out of the top five countries for the first time in a while.
What?
Y'all can't relate to me anymore?
You don't care about my google analytics. Let's get on with some pontificating, edutaining, exposition from your favorite neighborhood opinionated writer/author/blogger.
That's me in case you were wondering.
And yes, I am your favorite.
*does not insert Kanye gif here because he's cancelled*
In my last post, I shared with you my admiration and gratitude for Dirty Computer and this week I want to tell you how much my life has changed because of one album.
So a day or two after I watched the video, I went to replenish my refrigerator following my son's departure for school. I was kinda hungry when I went to the supermarket and what that usually means for me is that I will buy myself some chips and chicken for lunch at the local chips shop. My body doesn't really like fast food tbh. I tend to er...release the hostages really fast following such a meal and they tend to be rather loose. Meaning my body ain't trying to digest any of it. But I still go ahead and do it because chips.
However, New and Improved, Body Appreciating Me was like, "Noup. Not today Satan. I'm gonna go home and eat something nice and nutritious."
I'm not saying chips and chicken isn't a nutritious meal. I read something the other day saying potatoes have a very high nutritional value. (I was so happy y'all...) but how it's cooked matters. If you want to enjoy a nice chicken and chips meal, make it yourself.
But I digress.
My point is, I wasn't tempted by fast food because being in love with my body means I want what's best for it. And don't misunderstand. This isn't about body image/positivity or 'staying fit and healthy' like the celebrities like to pretend they're doing when they just wanna be thin. Genevieve Padalecki, I'm looking at you. It's about wanting your body to be happy because you love it. Just like you want your partner or your child or your friend or your sister to be happy because you love them.
It turns out the best motivation to "stay fit and healthy" is to be in love...with yourself.
What the fuck, does that have to do with igniting creativity you ask?
Everything.
What inspires you?
What motivates you?
What even puts you in the head space to be inspired and motivated.
I'll tell you what doesn't.
Feeling miserable.
Feeling depressed.
Feeling tired.
Feeling ill.
I've been feeling all these things at one time or another this whole year. My body has been letting me down, my mind has been clouded. Ask my fanfic fans if you don't believe me. They are so patiently waiting for me to update while all I can do is slog through my paid work and hope it will do.
Hope it will do.
I'm not a 'I hope it will do' type of person. I like my creations to be epic whether or not they have my name on them. I have standards people. So I haven't been updating my fan fiction because they would not live up to my standards.
Until this week though.
Yeah, if you're interested in fanfic, click on the link and head over to AO3; got some new stuff on there.
The creative spark is ignited by being in proximity to creations that make me feel good about myself; that make me take another look at me and go like, "Hey. How you doin?"
I been looking at myself like Joey Tribiani looked at women. Last Sunday I wrote 7500 epic words like a joke. No strain, no effort, just finger flying over the keys. The client wants to kiss my ass, that story is so good.
So yeah my fingers are sparking, my brain cells are awake and alive. Yeah I'm still sick. Yeah my arm still hurts like a motherfucker sometimes. But it doesn't matter. It's all just details now. Let's get creating!
Another interesting side effect of being set free to be the best me I can be is that I don't have time for nonsense. You notice I haven't said anything about Kanye when normally I'd be all over that shit? It's because I don't care. Kanye's issues are personal and he wants to make them global and it's up to us not to let him. I told y'all his behavior is the result of hurt feelings and he confirmed it in the Charlemagne interview. I think it's an only child syndrome. They really do think they're the center of the universe. But the rest of us don't have to make it personal. We can just ignore him and focus on creative rather than destructive energy.
And there is so much creative energy out there right now. It's weird that living under oppression seems to be the fuel for creation of epic art in all it's forms. I'm just trying to do my best to add to all the good art in existence.
I see people in my writer's groups say things like they read someone else's work and it was so good it demoralized them.
Bitch what?
Those who came before are a source of inspiration, a challenge for you to put your best foot forward and match or exceed what has come before you. If it's a reason for you to turn away from your own art, then maybe you're in it for the wrong reasons. I can't wait for everyone to discover the epicness that is my stories but that's not why I write.
I write because I enjoy it. It gives me joy and satisfaction to take a story from mere concept to published novel. To see other people enjoy it, be inspired by it, take something from it that makes their lives better...
That's the icing on the cake.

No comments: